ثبت نام

جزیره بیوک آدا

بیوک آدا Büyükada بزرگترین جزیره از جزایر پرنس Princess Island در استانبول است که همگی آنها  در دریای مرمره واقع شده اند. یک سفر دریایی رویایی همراه با تماشای مرغان دریایی، لذت بردن از آرامش و سکوت جزیره ای که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن تردد ندارد، مشاهده خانه های ویلایی گل کاری شده رنگارنگ در هنگام درشکه سواری و یا دوچرخه سواری و البته مشاهده دریای زیبای مرمره از بلندترین نقاط این جزیره، بیوک آدا را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری استانبول بدل کرده است. اما تفریحات این جزیره زیبا به همین ها ختم نمی شود. پلاژهای خانوادگی و لذت بردن از سواحل دریای مرمره در فصل تابستان می تواند ساعات خوش سپری شده شما در این جزیره را به بهترین نحو ممکن به پایان رساند.

گشت و گذار در جزیره

پس از پیاده شدن از کشتی و ورود به جزیره در سمت راست خود قایق هایی را خواهید دید که به سمت پلاژهای خصوصی جزیره حرکت می کنند و در رقابت شدید برای جلب نظر مشتریان می باشند.

اگر تمایلی برای رفتن به سواحل ندارید مسیر خود را در خلاف جهت آنها ادامه دهید تا بعد از مدت زمان اندکی به میدانی خواهید رسید که در آن برج ساعت قرار دارد.

از این نقطه به سه طریق می توانید جزیره را ببینید. ارزانترین روش پیاده روی است ولی به خاطر داشته باشید که با توجه به بزرگ بودن جزیره و نیز پستی و بلندی آن قادر به بازدید از همه جای آن نخواهید بود.
درشکه که در فصول پرمسافر دارای صف های طولانی است جذاب ترین و در عین حال گران ترین روش برای بازدید از جزیره است. درشکه ها که ظرفیت آنها چهار نفر می باشد داخل جزیره را در مسیر مشخصی طی می کنند و فقط  مدت کوتاهی درحدود 10 تا 15 دقیقه برای استراحت اسب ها توقف می کنند. هزینه درشکه سواری در بیوک آدا 70 لیر است.

دوچرخه از دیگر وسایل محبوب برای گشت و گذار در جزیره است. هزینه اجاره کردن دوچرخه برای هر ساعت 10 لیر است که به جز آن مبلغی نیز به عنوان ودیعه از شما درخواست می گردد. همچنین توجه داشته باشید که برای اجاره دوچرخه به کارت شناسایی معتبر مانند پاسپورت نیاز می باشد.

غذا در بیوک آدا

در بیوک آدا مشکل خورد و خوراک نخواهید داشت. از رستوران های کوچک و غذاهای ترکی ارزان قیمت گرفته تا رستوران های ترکی و دریایی خوب در کنار دریا همه جور سلیقه ای را برای خورد و خوراک راضی نگه می دارد.

سواحل بیوک آدا

بیوک آدا چندین پلاژ خصوصی با ساحل های شنی و البته کم عمق را در خود جای داده است که دارای محیط بسیار مناسبی برای خانواده ها می باشد و استفاده از آنها با پرداخت ورودیه امکان پذیراست. دسترسی به این پلاژها رایگان بوده و رفت و آمد به آنها توسط قایق هایی که در اسکله جزیره قرار دارند انجام می شود.

ورود آقایان مجرد به برخی از این پلاژها ممنوع می باشد.

چگونه به جزیره بیوک آدا برویم

دسترسی به این جزیره فقط توسط فری ها (کشتی) امکان پذیر است و کشتی فاصله جزیره بیوک آدا تا اسکله های استانبول را  تقریبا در زمان یک ساعت و ربع طی می کند.

چگونه از میدان تکسیم به جزیره بیوک آدا برویم ؟

برای رفتن از میدان تکسیم و یا هر نقطه دیگر در شهر استانبول به جزیره بیوک آدا و سایر جزایر پرنس، ابتدا توسط مترو یا تراموا به اسکله کاباتاش و یا امینونو رفته و سپس بلیط یک طرفه کشتی به سمت جزیره را تهیه کنید و در همان مکان سوار کشتی شوید. قیمت بلیط کشتی بیوک آدا 7/5 لیر است. توجه داشته باشید که بلیط برگشت کشتی را باید در خود جزیره تهیه کنید. حرکت فری ها از کاباتاش و امینونو به سمت جزیره از ساعت 9:30 صبح تا 9 شب و برگشت کشتی ها از جزیره بیوک آدا به سمت کاباتاش و امینونو از 9 صبح تا 9 شب می باشد. این فری ها هر نیم ساعت تا یک ساعت یکبار به صورت منظم به سمت جزیره و یا بالعکس حرکت می کنند.

استانبول جزابر پرنس كاباتاش درشكه غذا بيوك آدا ساحل سواحل پلاژ قيمت جزيره دوچرخه سواري تابستان كشتي قايق برج ساعت بليط فاصله مترو تراموا اسكله برگشت امينونو ميدان تكسيم
کل دیدگاه کاربران (1)

شنبه 18 اسفند 1397
سفر ما به بیوک ـدا

| من و همسرم تصمیم گرفتیم که یکی از روزهای سفرمان به استانبول را به جزیره بیوک آدا اختصاص دهیم.از میدان تکسیم با فونیکولار به کاباتاش رفتیم.بلیط کشتی را به قیمت هفت و نیم لیر خریدیم . نیم ساعت بعد سوار بر کشتی در حال حرکت به سمت جزیره بودیم .در داخل کشتی دو چیز جلب توجه می کرد یکی پرندگان دریایی که حس خیلی خوبی را به مسافران می دادند و دیگری فروشندگان اجناس، که آرامش این سفر خوب را مختل می کردند.پس از یک توقف در یکی از جزایر بالاخره به جزیره بیوک آدا رسیدیم.پس از اندکی پیاده روی به میدانی رسیدیم که در آن، توریست ها برای سوار شدن به درشکه صف بسته بودند.70 لیر دادیم و سوار شدیم.خانه های زیبا جلب توجه می کردند و آنهایی که با پای پیاده و یا با دوچرخه مشغول گشت زدن در جزیره بودند.بعد از مدتی سواری، درشکه ران برای تعویض اسب ما را در مکانی پیاده کرد و چند دقیقه بعد بازگشت.دوباره سوار شدیم تا در همان جای نخست که سوار درشکه شده بودیم پیاده شدیم.ظهر بود ناهار را کباب ترکی خوردیم و گشتی در بازار کوچک اطراف آن زدیم و بلیط برگشت را گرفتیم و برگشتیم.ای بود خلاصه سفر کوتاه ما به بیوک آدا